Auto-Moto

14.11.2011

12.setkání Fiat Multipla klubu ČR Jedovnice - Olšovec

Vzhledem k tomu, že už se delší dobu neuskutečnil sraz na Moravě, rozhodli jsme se tentokrát pro naše 12. setkání Fiat Multipla klubu ČR zvolit rekreační středisko ATC Olšovec.
Více informací

30.9. - 2.10.2011

Vzhledem k tomu, že už se delší dobu neuskutečnil sraz na Moravě, rozhodli jsme se tentokrát pro naše 12. setkání Fiat Multipla klubu ČR zvolit rekreační středisko ATC Olšovec, které se nachází v Jedovnicích, na břehu rybníka Olšovce, kousek od Brna. Okolní lesy přírodního parku tvoří vstupní bránu do Moravského krasu, který patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě.

Přípravy začaly již v červnu hned po jarním srazu. Rozhodli jsme se, že pro změnu uspořádáme sraz bez orientačního závodu, abychom měli všichni více prostoru na povídání a společně strávený čas. První Multinky přijely do Jedovnic už ve středu, ale většina ostatních posádek Multipláků přijížděla z různých míst naší republiky, Slovenska a Polska až v pátek nebo v sobotu.

Celý pátek nás doprovázelo slunečné počasí a po 14. hodině začaly přijíždět první posádky. Již během registrace byla zahájena první soutěž - Ukaž co sladkého umíš neb Ukaž svoji buchtu. Naše Multiplačky začaly nosit své dobrůtky a ostatní ochutnávali a hodnotili. Poté jsme se ubytovali a chvíli popovídali s přáteli, pak hned začal večerní program. Do rekreačního střediska nás přijela navštívit umělecká skupina DUEL. Ukázali nám své šermířské dovednosti a také předvedli ohňovou show. Vystoupení se líbilo jak dětem, tak i dospělým. Poté všechny děti dostaly světelné tyčinky Snaplight, utvořily kruh a zprostřed osvětleného kruhu jsme vypustili tři lampiony štěstí.

V sobotu ráno všechny opět potěšilo nádherné počasí. Po registraci a snídani jsme oficielně zahájili setkání, kde jsme přivítali paní Mgr. Annu Bayerovou ze zastupitelstva městyse Jedovnice. Po seznámení s programem jsme vyrazili na spanilou jízdu do Sloupu za asistence Policie ČR z Jedovnic. Cestou jsme potkali v protisměru skupinku asi 20 Mazdiček MX-5. Bylo to velice příjemné setkání podpořené blikáním a troubením. Multinky zaparkovaly na předem vyhrazeném parkovišti přímo před Sloupsko-šošuvskou jeskyní a postupně jsme absolvovali prohlídku jeskyně. U jeskyní jsme měli možnost prohlédnout si nový model Fiat Freemont, který nám dovezl zástupce společnosti FIAT ČR s.r.o. Také zde bylo připraveno k prohlédnutí historické vozidlo Aerovka. Poté jsme se vrátili do kempu a začalo soutěžní odpoledne, během kterého jsme se opět mohli pokochat a nechat se svézt ve Fiatu Freemont. Pro děti byla připravena soutěž - Drakiáda, kde se sešlo spousta krásných drakostrojů. Dále byla nachystána projížďka v Aerovce, ve které se celé odpoledne mohly všechny děti povozit. Pro dospělé dvojice byly přichystány různé soutěžní disciplíny. Nasazovalo se kolo, házelo se pneumatikou, při vejcohodech měli soutěžící speciální oblečky a rukavice, aby se náhodou neušpinili, a nechyběla ani chůze na chůdách. Soutěže zvládali jak naši svalovci, tak i zástupkyně něžného pohlaví. Po ukončení soutěží nás přijel navštívit Sbor dobrovolných hasičů z Jedovnic, který nám předvedl zásahové cvičení při záchraně „hořícího" bungalovu a vyproštění zraněného. Dále předváděli hasičskou techniku. Děti si mohly zadovádět v pěně a zkusit si hašení z hadic. Po večeři se členové klubu přesunuli na Valnou hromadu našeho Občanského sdružení a pro děti byla připravena večerní stezka odvahy.

V neděli nás opět přivítalo sluníčko a po snídani jsme připravili soutěžní hry v kostýmech pro děti. Bylo vytvořeno 10 stanovišť, které naši Multipláčci obcházeli a vždy na ně čekala odměna. Nechyběla opět projížďka Aerovkou, které se tentokrát mohli zúčastnit i dospělí. V poledne přišel čas na vyhodnocení soutěží, zhodnocení tohoto setkání a rozloučení. Podařilo se nám domluvit opuštění ubytování na 13. hodinu, takže jsme nemuseli nikam pospíchat. Naštěstí bylo spousty ochotných lidiček, co pomáhalo uklízet a balit, takže po klidném obědě postupně Multinky odjížděly k domovům.

Ráda bych touto cestou poděkovala Martince a Vendovi, předali nám spousty zkušeností. Také bych ráda poděkovala Vám všem kamarádům Multiplákům, kteří jste nám ochotně pomáhali. Bez Vaší pomoci by se sraz tolik nevydařil. DĚKUJEME VÁM!
Další poděkování patří ZASTUPITELSTVU městyse Jedovnice, POLICII v Jedovnicích, SDH Jedovnice, umělecké skupině DUEL, kempu ATC Olšovec, Správě jeskyní Moravského krasu, Mikuláši Hrubému, Leoši Kletzlovi, panu Pleslovi.
Také děkujeme Vám všem „účastníkům zájezdu" za pohodový víkend a doufáme, že ve všech zúčastněných zanechá naše 12. setkání milou vzpomínku.

Autoři: Lea a Petr Fabiánkovi



12. setkání Fiat Multipla Klubu ČR, o.s. se celkem zúčastnilo:
66 Multinek
60 Multinek domácích
3 Multinky z Polska
3 Multinky ze Slovenska

Celkový počet účastníků: 222 osob (155 dospělých a 67 dětí)

Více informací a fotografií naleznete na: www.multiplaklub.cz/.
Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
14.09.2011
Kategorie: Svět Fiat Auto-Moto

Fiat na 64. Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu

Fiat se do Frankfurtu vrátil s originální expozicí. Dominuje zde design a technologie a úplné novinky se mísí s osvědčenými modely.
Více informací


Fiat se do Frankfurtu vrátil s originální expozicí. Dominuje zde design a technologie a úplné novinky se mísí s osvědčenými modely. Fiat znovu potvrzuje své jedinečné postavení na mezinárodní motoristické scéně.

Nespornou hvězdou výstavy je nová Panda, oblíbené městské auto, jemuž je expozice věnována z velké části.Představí se zde celkem v sedmi různých verzích, které by měly vystihnout možnosti této řady, zejména co se týče barev a volitelného příslušenství. Poukázáno je rovněž na logickou evoluci Pandy, jakožto synonyma pro funkční design, ovladatelnost, prostor, spolehlivost a pohodlí, a to již celých 31 let. Legendární předchůdkyně první generace se na tomto místě totiž představila již v roce 1980.

Panda je ale ještě mnohem víc: je to model se silnou emocionální hodnotou, který si díky jednoduchému, avšak inteligentnímu řešení každodenních potřeb dokázal doposud získat přes 6,5 milionu řidičů. Na palubě Pandy je vše jednodušší. Snadněji se s ní jezdí, parkuje a její velkorysý vnitřní prostor lze snadno přizpůsobit konkrétním potřebám. Fiat Panda nezapadá do žádné konkrétní klasifikace některé z automobilových tříd. Dalo by se říci, že Panda je velmi netradiční automobil, který od svého prvního uvedení na trh neustále překvapuje svým jednoduchým designem. Ve skutečnosti, je to právě ona konstrukční jednoduchost, která umožnila další rozvíjení Pandy, aniž by byla narušena její pravá podstata. Mimochodem, Panda byla prvním automobilem svého segmentu, který získal prestižní titul Car of the Year 2004, byla prvním kompaktem (pod čtyři metry délky) vybaveným vznětovým motorem (1986) a také prvním kompaktem s pohonem všech kol (1983).
Ačkoliv si třetí generace Pandy zachovává základní charakteristiku svých předchůdkyň, v mnoha ohledech dospěla. Jde především o komfort, použité technologie, výbavu bezpečnostních prvků a v neposlední řadě vysoce moderní harmonický vzhled. To ovšem neznamená, že by ztratila svou duši a šibalský vzhled.
Nová Panda je navržena tak, aby poskytovala maximální vnitřní prostor na co nejmenší půdorysné ploše. Díky svým minimálním vnějším rozměrům tak nadále zůstává ryzím kompaktním automobilem. Narostla totiž jen o pár centimetrů, které byly nezbytné pro dosažení vysokých standardů bezpečnosti a vyšší úrovně komfortu. Při délce pouhých 365 cm, šířce 164 cm a výšce 155 cm dokáže Panda pohodlně pojmout až pět cestujících a současně disponuje jedním z nejprostornějších zavazadlových prostorů ve své třídě. Modularita vozidla je zlepšena množstvím odkládacích ploch a schránek či širokými možnostmi konfigurace předních a zadních sedadel.
Nabídku pohonných jednotek Pandy rozšiřují dvouválcové motory řady TwinAir - Mezinárodní motor roku 2011 0,9 TwinAir 85 k Turbo a nepřeplňovaný motor 0,9 TwinAir 65 k - oba vybavené systémem Start&Stop, který dočasně vypíná a opět restartuje motor, čímž snižuje spotřebu paliva i produkci emisí CO2. Paletu zážehových motorů doplní i známý agregát 1,2 Fire 69 k. Škálu motorizací uzavírá vznětový přeplňovaný motor 1.3 Multijet II o výkonu 75 k, rovněž se systémem Start&Stop. Motory s duálním palivovým systémem 0,9 Turbo TwinAir 80 k Natural Power (benzín / zemní plyn) a 1,2 EasyPower 69 k (benzín / LPG), které se v nabídce objeví později, jsou důkazem, že Fiat se otázce životního prostředí věnuje naplno. Prostřednictvím výzkumu a vývoje stále přichází s reálnými a dostupnými řešeními.
V harmonii s ekologickými motory je také indikátor řazení (GSI), který nenápadně vyzve řidiče, aby přeřadil na jiný stupeň a efektivněji tak využil výkonu motoru a snížil tím spotřebu paliva.

Styl v duchu funkcionality
Nová Panda přijíždí s elegantními hladkými a zaoblenými liniemi jinak velmi pravidelné a prostorově efektivní karoserie. Její příď vyjadřuje velmi silnou osobnost. Mírně konvexní kapota prochází do elegantní horizontální mřížky chladiče, kterou ze stran obklopují nové zaoblené světlomety speciálně vytvořené s ohledem na denní svícení. Restyling je patrný také při pohledu z boku, kde si nelze nepovšimnout několika zásadních charakteristických rysů druhé generace Pandy, například třetího bočního okna, které je ovšem zjemněno v souladu s celkově měkčím tvarem karoserie. Hladké a zaoblené tvary lišty nárazníku a na bocích vzdávají hold první generaci Pandy a současně zdůrazňují „terénní" vzhled, což podtrhují i výrazné podběhy kol.
Interiér důsledně navazuje na styl exteriéru a svou prostorností, funkčností a pohodlím pro cestující snese srovnání s vozy vyšší kategorie. Flexibilita, která byla vždy silnou stránkou Pandy, je zde reprezentována oddělenými a posuvnými zadními sedadly jako i sklopným opěradlem spolujezdce. Díky tomu nabízí Panda takřka rovnou ložnou plochu a dovoluje využít prakticky celou délku interiéru. Velmi silnou reminescencí první generace Fiatu Panda je přístrojový panel.

Panda pro každého
Panda bude na trh uvedena v provedení s pohonem předních kol (verze 4x4 doplní nabídku později) a čtyřmi motory (0,9 TwinAir Turbo 85 k; atmosférický 0,9 TwinAir 65 k; 1,2 Fire 69 k a 1,3 Multijet II 75 k). K dispozici budou 3 úrovně výbavy, 10 barev karoserie, 4 provedení interiéru, 2 kryty kol nebo 14 resp. 15palcová litá kola. Celkem bude možné vytvořit přes 600 různých kombinací.
Při vývoji nové Pandy byla velká pozornost věnována také bezpečnosti. Základní výbava tak obsahuje 4 airbagy (čelní a okenní), ABS s BAS (Brake Assist System), přední bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači, uchycení dětských sedaček Isofix, opěrky hlav na všech sedadlech či světlomety s funkcí denního svícení.
Nová Panda nabízí řadu prvků, které jsou v dané kategorii zcela exkluzivní: od nového infotelematického systému Blue&Me TomTom LIVE přes velké elektricky ovládané střešní okno po audio soustavu s CD/MP3 přehrávačem či elektrický posilovač řízení Dualdrive s funkcí City.
Nový infotelematický systém Blue&Me TomTom LIVE, který kombinuje výhody informačního systému a integrované přenosné navigace, umožňuje používat mobilní telefony a přehrávače médií, aniž by řidič musel pustit ruku z volantu. Unikátní navigace je vestavěna do přístrojové desky a nabízí informace aktualizované v reálném čase.
Po spuštění prodeje bude v kombinaci s motorem TwinAir k dispozici i automatizovaná převodovka Dualogic a během prvního roku se objeví také inovativní brzdový systém, který dokáže při rychlostech do 30 km/h detekovat překážky na krátkou vzdálenost a automaticky zastavit.
Už základní škála provedení umožňuje vybrat si Pandu, která bude šitá doslova na míru. Výběrem z dlouhého seznamu doplňků Lineaccessori pak bude možné dodat Pandě velmi individualistický a výrazný vzhled a styl.

A to není vše!
Během prvního dne výstavy, který je tradičně určen pro novináře z celého světa, byly odhaleny i další světové novinky, například Fiat Freemont s pohonem všech kol (AWD) či exkluzivní kabriolet Fiat 500C Gucci navržený kreativní ředitelkou Gucci Fridou Giannini ve spolupráci s Centro Style Fiat. Tato dvojice automobilů symbolizuje novou cestu, kterou se Fiat vydal spojením s koncernem Chrysler. Je to cesta plná různorodosti, jednoduchosti i důmyslných řešení, která spojuje dvě velmi vzdálené průmyslové kultury. Na těchto dvou modelech je velmi názorně vidět, jak se mohou i vzdálené protiklady doplňovat a vytvořit působivou směs: malý/velký, estetický/praktický, emocionální/racionální... to jsou Fiat 500 a Fiat Freemont.
Fiat 500 překonal oceán z Evropy do Ameriky a stal se stylovou ikonou a jedním ze symbolů nové průmyslové aliance. Fiat Freemont překonal oceán v opačném směru a díky technologiím a stylu značky Fiat získal právoplatné evropské občanství. Zatímco pětistovka je ztělesněním italské DNA obsahující styl, šarm a důvtip, Fiat Freemont má DNA globální. Narodil se v USA, vyrostl v Itálii a úspěšný je v celé Evropě.
Fiat však veřejnost uvítá i dalšími světovými premiérami. Týkají se Fiatu Punto 2012 a Fiatu TwinAir Qubo Trekking. Všechny zmíněné vozy této automobilky jsou přitom vyslanci značky Air Technologies, která vytváří a kombinuje technologie s malým dopadem na životní prostředí a současně poskytující nezaměnitelný požitek z jízdy. Mezi letošní novinky patří rovněž systém eco:Drive Mobile, který vyhodnocuje jízdní parametry a prostřednictvím Smartphonu dává řidiči zpětnou vazbu o jeho jízdním stylu s ohledem na hospodárnost provozu. Výsledky je možné sdílet přes Facebook nebo Twitter a soutěžit tak s ostatními uživateli. eco:Drive tak není jen nástrojem pro ekologičtější a ekonomičtější jízdu, ale také prostředkem pro zábavu. eco:Drive je dnes jediným systémem, který je schopný nabídnout řidičům reálné údaje o jízdě a tipy na zlepšení jejich jízdního stylu.

Fiat Freemont AWD, mezinárodní premiéra
Horkou novinkou je Fiat Freemont s pohonem všech kol. Ačkoliv se zde světu představí vůbec poprvé, v prodeji se na evropských trzích objeví už v říjnu letošního roku. Verze s pohonem všech kol bude kombinována se vznětovým motorem 2.0 Multijet 2 170 k nebo se zážehovým agregátem 3,6 V6 280 k, v obou případech ve spojení se šestistupňovou převodovkou.
Systém pohonu všech kol (AWD) je technicky velmi sofistikovaný, z hlediska používání je však velmi jednoduchý. Srdcem systému je elektronická řídicí jednotka, která na základě dat z mnoha senzorů monitoruje prokluz kol a rozhoduje o přenosu točivého momentu na kola zadní nápravy. Systém zasahuje na povrchu s horší přilnavostí, jako jsou bláto, sníh či led, ovšem důležitou roli hraje i při trakci v zatáčkách na běžných asfaltových komunikacích. Tento elektronický systém rozdělující točivý moment na nápravy pomocí elektronicky ovládané spojky ECC přispívá současně ke snížení spotřeby paliva, neboť pracuje pouze v případě potřeby. Mimo to je ECC flexibilnější, přesnější a levnější než obdobná viskózní spojka či mezinápravový diferenciál Torsen.

Fiat Punto 2012, mezinárodní premiéra
Mezinárodní autosalon bude příležitostí také pro odhalení nového Punta 2012, které se v prodeji objeví už začátkem příštího roku. Spolu s estetickými změnami, novými barvami karoserie a čalouněním sedadel se v tomto modelu představí i významný technický prvek, a sice dvouválec TwinAir 85 k - motor, který získal prestižní titul Mezinárodní motor roku 2011. Nové Punto 2012 charakterizují změny na přídi i zádi. V interiéru jde především o nové čalounění sedadel a originální prvky přístrojové desky, které zdůrazňují stylovost a eleganci. Nový styl doplňují i 15palcová kola. Z hlediska technologií jde například o rozšíření o systém Start&Stop s indikátorem řazení nebo motory s duálním palivovým systémem benzin/zemní plyn a benzin/LPG. Kombinace motoru 0,9 TwinAir 85 a 6stupňové převodovky poskytuje vozidlu rovnováhu mezi ekologickým provozem (98 g / km CO2) a potěšením z jízdy (výkon 85 HP při 5500 ot./min a točivý moment 145 Nm při 2000 ot./min). Punto 2012 bude nabízeno ve třech stupních výbavy (Pop, Easy a Lounge).

Fiat TwinAir 500, nový paket od Abarthu
Na tři v Evropě prodané pětistovky připadá dnes jedna verze s motorem 0,9 TwinAir. Úspěch tohoto motoru dokládá také celá řada ocenění včetně prestižního titulu Mezinárodní motor roku 2011. Výkon 85 koní zaručuje maximální potěšení za volantem pětistovky při současně velmi nízké spotřebě paliva a nejnižších emisích CO2 na světě u benzinového motoru (92 g / km). Zapomenout nelze ani na velmi uspokojující retro zvuk připomínající první legendární model 500S.
Pro zdůraznění sportovní a dynamické duše TwinAir 500 vytvořil Fiat v úzké spolupráci se značkou Abarth nový paket Abarth Pack. Tento kit bude k dispozici od října tohoto roku. Na vnějším vzhledu se odrážejí prvky soutěžního Fiatu 500 z roku 1970. Na první pohled zaujmou speciální leštěné prvky Antracite, střecha v provedení Piano Black a matně černá 16palcová kola. Nechybí zde nástavce bočních prahů, zadní spoiler, závodní grafika na kapotě či sportovní pedály. Nový Abarth Pack bude nabízen jako volitelná výbava v kombinaci červené barvy Pasodoble a černé Crossover.

Fiat Qubo Trekking a nový kit Nitro
Ve Frakfurtu má premiéru také nový Fiat Qubo Trekking, který je charakteristický outdoorovým pojetím exteriéru - leštěné světlomety, nové dvoubarevné zpracování boků v odstínech Black/aluminium a nový ochranný prvek na zadním nárazníku. K těmto prvkům se přidávají kosmetické a funkční doplňky předchozí verze: speciální přední nárazník s ochranným krytem, systém kontroly trakce Traction+, zvýšený podvozek kombinovaný s ochranným krytem motoru, podélné střešní lyžiny či litá kola s pneumatikami 185/65 R15 M + S.
V září se v prodeji objeví také paket Nitro, který byl vyvinut americkou společností stejného jména vyrábějící snowboardy, a který navazuje na studii Fiat Qubo-Nitro představenou na autosalonu v Bologni v roce 2010. Tato řada je určena pro zákazníky, kteří chtějí praktické vozidlo, které jim umožní věnovat se nejrůznějším sportům. Kit Nitro obsahuje mimo jiné střešní box, 15palcová leštěná litá kola, nálepky Nitro či snowboard Nitro Haze.

Všechny tyto novinky jsou pouhou ochutnávkou toho, co Fiat představí v nadcházejícím roce. Máme se na co těšit!

Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
06.09.2011
Kategorie: Svět Fiat Auto-Moto

6 HP Corsa

Další model, který navrhl Ing. Faccioli, byl závodní automobil 6 HP Corsa. Tento první závodní automobil značky Fiat ...
Více informací

1900

Další model, který navrhl Ing. Faccioli, byl závodní automobil 6 HP Corsa. Tento vůz byl odvozen od typu 6 HP, od kterého zdědil motor a podvozek. Nejmarkantnější změny se projevily v oblasti přenosu výkonu. Cílem bylo zefektivnit přenos výkonu na kola a snížit hmotnost vozu, a tak byla převodovka zredukována na jeden převodový stupeň. Tento první závodní automobil značky Fiat dosahoval maximální rychlosti 60 km/h. Vůz, který řídil závodník Castore, zvítězil v dubnu roku 1900 na trase Turín - Asti. V červenci téhož roku jej Vincenzo Lancia a Felice Nazzaro dovedli k vítězství v náročném závodě Vicenza - Bassano - Treviso - Padua. Průměrná rychlost vozu během závodu byla 59,6 km/h.

Motor:
Typ: 6 HP
Umístění: vzadu
Počet válců a uspořádání:řadový dvouválec
Zdvihový objem:1082 cm3
Vrtání a zdvih: 83 mm x 100 mm
Kompresní poměr: 4:01
Nejvyšší výkon: 10 k při 1000 ot/min
Uspořádání ventilů: vertikálně umístěné ventily, T-hlava válců; automatické sání, vačkou ovládaný výfukový ventil
Systém zapalování: spínač, cívka, akumulátor
Chlazení motoru: vodou pomocí čerpadla
Palivový systém: spádový karburátor
Mazání: maznice
Převodovka:
Typ: řetězová
Spojka: kuželová
Náprava:
Přední náprava: tuhá, odpružení plně eliptickými listovými pružinami
Zadní náprava: tuhá, odpružení poloeliptickými listovými pružinami
Kola:dřevěná
Pneumatiky:
Vpředu:640 x 65
Vzadu: 740 x 65
Brzdy:
Nožní: mechanická pásová působící na spojovací hřídel
Ruční: mechanická pásová působící na zadní kola
Řízení: šnekové
Konstrukce: dřevěné šasi s ocelovými příčníky a vyztužením ocelovými úhelníky
Rozměry:
Rozvor: 1, 700 mm
Rozchod kol: 1, 200 mm vpředu i vzadu
Délka: 2,400 mm
Šířka: 1,360 mm
Výška: celkem 1,500 mm
Hmotnost: provozní 450 kg; celková 650 kg
Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
<
>