Auto-Moto

08.02.2012
Kategorie: Svět Fiat Auto-Moto

8 HP

Model 8 HP byl posledním vozem Fiat, který navrhl Ing. Faccioli. Současně se jedná o první model značky s motorem umístěným vpředu a se svislou orientací.
Více informací

1901-1902

Model 8 HP byl posledním vozem Fiat, který navrhl Ing. Faccioli. Současně se jedná o první model značky s motorem umístěným vpředu a se svislou orientací. Převodovka se vyznačovala posuvnými pastorky. První série modelu 8 HP byla charakteristická trubkovým chladičem, druhá série představená v roce 1902 pak dostala účinnější voštinový chladič. Poslední model této řady měl také tento typ chladiče a zároveň se vrátil k celkovému převodu s dvojitým řetězem. Modelů Fiat 8 HP bylo vyrobeno kolem 80 kusů, většinou s karoserií Phaeton od Alessia. Prvního italského poháru v roce 1902, který zahrnoval 15 etap o celkové délce 1642 km, se zúčastnilo osm Fiatů 8 HP, přičemž všechny dojely do cíle. První modely 8 HP byly vybaveny motorem v zadní části, tedy ve stejném uspořádání jako u předchozího typu 6 HP.

Vlastnosti vozu 8 HP:
Maximální rychlost: 45 km/h
Maximální stoupavost: 12 % (1 : 8)
Průměrná spotřeba paliva: 15 l / 100 km
Počet míst: 2-3 cestující
Cena: 8,500 lir
Motor:
Typ: 8 HP
Umístění: vpředu
Počet válců a uspořádání: řadový dvouválec
Zdvihový objem: 1082 cm3
Vrtání a zdvih: 83 mm x 100 mm
Kompresní poměr: 4,1 : 1
Nejvyšší výkon: 10 k při 1000 ot/min
Uspořádání ventilů: automatické sání, vačkou ovládaný výfukový ventil, vačkový hřídel poháněný ozubenými koly
Systém zapalování: spínač, cívka, akumulátor
Chlazení motoru: vodou pomocí čerpadla
Palivový systém: spádový karburátor
Objem palivové nádrže: 30 l
Mazání: automatické
Pohon:
Typ: řetězový (jeden centrálně umístěný řetěz)
Spojka: kuželová
Převodovka: 3 stupně vpřed a zpátečka, volič na straně
Náprava:
Přední náprava: tuhá, odpružení plně eliptickými listovými pružinami
Zadní náprava: tuhá, odpružení poloeliptickými listovými pružinami
Kola: dřevěná
Pneumatiky:
Vpředu:640 x 65
Vzadu: 740 x 65
Brzdy:
Nožní: mechanická pásová působící na spojovací hřídel
Ruční: mechanická pásová působící na zadní kola
Řízení: šnekové
Konstrukce: dřevěné šasi s vyztužením ocelovými úhelníky
Rozměry:
Rozvor: 1, 750 mm
Rozchod kol: 1, 260 mm vpředu i vzadu
Délka: 2,800 mm
Šířka: 1,450 mm
Výška: celkem 1,620 mm
Hmotnost: provozní 800 kg; celková 1000 kg

Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
19.12.2011

8. setkání Fiat Multipla klubu v Polsku

Další mezinárodní setkání Multinek se tentokráte konalo v Polsku nedaleko Lodže, v blízkosti jezera Sulejowski. Zde je příjemný kemp Borki s velkou kapacitou ubytování.
Více informací

22. - 26. 6. 2011

Další mezinárodní setkání Multinek se tentokráte konalo v Polsku nedaleko Lodže, v blízkosti jezera Sulejowski. Zde je příjemný kemp Borki s velkou kapacitou ubytování.

Vzhledem k tomu, že setkání v Polsku bylo naplánováno krátce po setkání našeho klubu v ČR, zúčastnila se za nás pouze jedna posádka. Do kempu Borki je to z Lán poměrně daleko - více jak 700 km. Po dlouhém váhání, zda je lepší cestovat po polských silnicích nechvalné kvality či našem tankodromu zvaném D1, jsme nakonec volili cestu po naší republice.

Cestu jsme si rozdělili na dvě části s tím, že jednu noc přespíme u našeho polského kamaráda, který bydlí kousek za přechodem u Bohumína. Do večera si povídáme o všem možném, o problémech a radostech v polském Multiplaklubu, i o osobním životě.

Druhý den vyrážíme do kempu v Borki. Cesta je příjemná. Díky vysílačkám jsme informováni o možném nebezpečí policejních hlídek, a tak je cesta rychlá a bez pokut. Po 200 kilometrech přijíždíme do kempu. Zde nás čeká ubytování v chatkách staršího roku výroby, ale o to srdečnější přivítání polských Multipláků. Od první chvíle se nám všichni věnují a jsou velmi milí. Dlouhé povídání přerušila až zima pozdního večera.

Druhý den ráno byla na programu valná hromada, které jsme měli možnost přihlížet. Po takové akci každému vyhládne, a tak jsme se všichni přesunuli do blízké palačinkárny. Musím říci, že je připravili moc a moc dobré. Velký výběr, velká kvalita a skvělá chuť.

V průběhu odpoledne nastal čas soutěží nejen pro děti. Nemohlo chybět přetahování, soutěž o nejkrásnější Multinku a tak podobně. Zase pomalu přichází večer a je čas vyprávění polských vtipů a grilování všeho možného. Na toto jsou Poláci opravdu odborníci. Druhý den ráno je čas na odjezd domů. Balíme, loučíme se a připojujeme se k jedné rodince z Rybníka. Poslední minuty v této zemi trávíme v příjemné restauraci nad místním menu. Pak už jen dlouhá cesta po našich dálnicích. Polština nám bude znít ještě dlouho v uších.

Ještě jednou chci poděkovat všem Multiplákům z Polska, co se o nás postarali a hlavně Tomkovi Brzozkovi, Anne s Pepčou, Anetě s Jackem a Hubertovi s Anetou. Věřím, že se brzy uvidíme a bude nám tak skvěle jako v Borki.

Autor: Venda, Fiat Multipla Klub

Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
30.11.2011

Podzimní setkání Fiat Multipla klubu ČR – Město Písek

Na píseckém parkovišti se v sobotu 22.10.2011 sešlo o půl deváté ráno jedenáct autíček plných fajn lidí. V plánu je společně si užít celý den.
Více informací

22.10.2011

Na píseckém parkovišti se v sobotu 22.10.2011 sešlo o půl deváté ráno jedenáct autíček plných fajn lidí. V plánu je společně si užít celý den.

Po přivítání se devět Multinek, jedna Marea a jedna Corrola, společně vydaly na cestu k místnímu vrchu Jarník, kde se nachází rozhledna. Ačkoli do té doby bránila v jakémkoli rozhledu všudypřítomná mlha, po výstupu na rozhlednu se nám všem naskytl nádherný výhled na jihočeskou krajinu z části přikrytou ranní, mlžnou peřinou osvětlenou z východní strany sluníčkem.

Autíčka na nás zatím čekala u nedaleké Chaty Živec, kde nám pan vedoucí po návratu z rozhledny připravil čaj, kávu a jiné pochutiny, tak, jak kdo chtěl. Mnozí si také dali svačinu, kterou měli nachystanou ještě z domova. Následoval přesun do centra Písku, kde mělo být na Velkém náměstí pro naše autíčka vyhrazené parkování. Jak se ale ukázalo, parkoviště vyhrazené bylo, ale ostatním řidičům to bylo úplně fuk. Chvíli to tedy trvalo, než všichni své miláčky zaparkovali, avšak za tu cenu, že nebyli vedle sebe.

Z Velkého náměstí je vstup přímo do Prácheňského muzea, kam jsme také zamířili. Už je nám jasné, proč se honosí titulem nejlepšího evropského muzea. Rozmanitost a také provedení zdejších expozic je skutečně impozantní a mnoho z nás s obdivem usoudilo, že podobné ještě neviděli.

Z muzea jsme si udělali procházku ke Kamennému mostu, pak dále podél řeky Otavy pod hradbami na místní Ostrov s dětským hřištěm, čehož také děti samozřejmě využily, a z Ostrova po druhé straně řeky až na nejstarší kamenný most ve střední Evropě. Tam všichni počkali, až Venda přiveze svoji Multinku, která měla povolení vjezdu do pěší zóny. Na mostě pak mohli všichni Multipláci udělat kolem Multinky hlouček ke společné fotografii do archivu klubu.

Z důvodu časové tísně musela být procházka zkrácena a my se vydali od mostu rovnou k autíčkům. Následovalo rozloučení s Pískem a vyrazili jsme na asi pětačtyřicet kilometrů dlouhou spanilku směrem na Onen Svět. Udělali jsme ještě malou zastávku na parkovišti u Podolského mostu. Tam Multinky utvořily formaci pro společné foto a pokračovaly dále.

Na Onom Světě už nás očekával vytoužený „gáblík". Porce byly monstrózní, jídlo vynikající a všichni se dobře najedli. Poté někteří vystoupali na místní rozhlednu s výhledem na Orlické jezero. Děti si zase pohrály v dětském koutku se zvířátky a ostatní se pomalu ale jistě chystali k odjezdu domů.

A přišlo loučení. Kamarádi se začali rozjíždět do všech světových stran a nám bylo trochu líto, že to zase uteklo. Jsme moc rádi, že jste za námi na jih Čech přijeli, patří Vám za to náš dík a slib, že pro Vás zase něco vymyslíme a zase Vás pozveme. Vždyť jste přijeli z Mariánek, Brna, Dobšic, Přeštic, Lán, Prahy, Čestic, Hrejkovic nebo Strakonic.

Velké poděkování patří Vendovi za pomoc při organizaci, natisknutí materiálů a zajištění samolepek. Poděkování Službám města Písku za vyhrazení parkoviště. Poděkování Lesům města Písku za umožnění vjezdu našich miláčků do lesoparku k Chatě Živec.
Poděkování Městské policii za povolení vjezdu do pěší zóny. Poděkování všem těm řidičům, kteří respektovali dopravní značení a nezaparkovali svá auta na pro nás vyhrazená místa. A konečně "poděkování" řidičům, kterým předpisy nic neříkají a kteří v pohodě zaparkovali v zákazu zastavení.


S pozdravem Honza, Lenka, Terezka a Honzík Jedličkovi.


Účast:
9 Multinek
1 Marea
1 Corolla

Více informací a fotek z akce na
www.multiplaklub.cz.
Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
<
>