Auto-Moto

02.02.2013
Kategorie: Svět Fiat Auto-Moto

3 ½ HP

Společnost Fiat - Fabbrica Italiana di Automobili Torino - byla založena v Turíně 11. července roku 1899. Již na konci tohoto roku byl vyroben první model - 3 ½ HP, tehdy známý také jako 4 HP. Malý 2 až 3 sedadlový vůz, kde posádka mohla sedět naproti sobě, navrhl inženýr Aristide Faccioli. Vůz byl vybaven dvouválcovým motorem o objemu 679 cc. Převodová skříň měla 3 stupně, nikoli však zpátečku a pohon zadních kol řetězy. Převodovka měla stálý záběr ozubených kol. Vlastní karoserie je pak dílem turínského výrobce Marcella Alessio.
Společnost Fiat vyrobila celkem 8 kusů tohoto modelu, přičemž 3 z nich byste ještě stále mohli najít v různých koutech světa. Dva z nich se nachází v Turíně - jeden v Motor Museu a druhý v Museu Fiat. Poslední se nachází ve Spojených Státech v Museu Ford. Jeden z exemplářů byl vyroben s motorem, ve kterém bylo zvětšeno vrtání na 73 mm, zdvih na 100 mm a celkový objem na 837 cc. Tento motor dosahoval 5-6 k při 1000 otáčkách.

Více informací


Vlastnosti vozu 3 ½ HP:
Maximální rychlost: 35 km/h35 km/h
Maximální stoupavost: 8-10 % (1 / 10 - 1 / 12)
Průměrná spotřeba: 8 l / 100 km
Počet míst: 2-3 pasažérů
Cena: 4,200 lir
Motor:
Typ: 3 ½ HP
Umístění: zadní část
Objem: 679 cc.
Vrtání a zdvih : 65 mm X 99 mm
Kompresní poměr: 4 : 1
Max. výkon: 4.2 k při 800 otáčkách
Uspořádání ventilů: vertikální, automatický sací ventil, vačkou ovládaný výfukový ventil
Sytém zapalování: spínač, cívka, baterie
Chladící zařízení: voda, pumpa
Přívod paliva: spádový karburátor
Palivová nádrž: 35 litrů
Mazací systém: automatické mazání
Převodovka:
Typ: řetěz
Spojka: kuželová
Převodovka: 3 rychlosti
Náprava:
Přední část: tuhá náprava, plně eliptické odpružení
Zadní část: tuhá náprava, semi-eliptické odpružení
Kola:dřevěné paprsky
Pneumatiky:
Přední: 580 x 55
Zadní: 670 x 55
Brzdy:
Nožní: mechanická pásová, na spojovací hřídel
Ruční: mechanická pásová na zadní kola
Řízení: pákové
Konstrukce: šasi: dřevěné, ocelová výztuž
Rozměry:
Rozvor: 1, 470 mm
Rozchod: přední:1, 220 mm; zadní: 1, 220 mm
Délka: 2,300 mm
Šířka: 1,420 mm
Výška: celkem: 1,450 mm; výška od země: 250 mm
Hmotnost: nenaložený: 420 kg; plně naložený: 680 kg

Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
16.10.2012

14. setkání Fiat Multipla klubu ČR Jedovnice - Olšovec

Pro naše 14., tentokrát podzimní, setkání Fiat Multipla klubu ČR jsme se rozhodli opět zvolit rekreační středisko ATC Olšovec, které se nachází v Jedovnicích, na břehu rybníka Olšovce, kousek od Brna. Okolní lesy přírodního parku tvoří vstupní bránu do Moravského krasu, který patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě.

Více informací

5.10. - 7. 10. 2012

První přípravy začaly v červnu, ihned po jarním srazu. Zvažovali jsme, zda opět uspořádat sraz, který bude spíš odpočinkový, bez orientačního závodu, abychom měli všichni více prostoru na povídání a společně strávený čas.
První Multinka přijela do Jedovnic už ve středu, další tři ve čtvrtek a většina ostatních posádek Multipláků přijížděla z různých míst naší republiky až v pátek nebo v sobotu.
Celý pátek nás doprovázelo polojasné počasí a po 14. hodině začaly přijíždět první posádky. Při registraci začala první soutěž - "Ukaž co sladkého umíš aneb ukaž svoji buchtu". Naše Multiplačky nosily své napečené dobrůtky a ostatní ochutnávali a hodnotili. Celkem jsme ochutnali 12 dobrot. Po ubytování a pobavení se po delší době s přáteli začal večerní program. Byl připravený velký táborový oheň, spousta multišpekáčků, lavičky na posezení a také zastřešení proti nepříznivému počasí.
V sobotu ráno všechny přivítalo nádherné jasné počasí. Po registraci a snídani přišlo na řadu oficiální zahájení našeho setkání, kde jsme přivítali pana Ing. Plcha ze zastupitelstva městyse Jedovnice.
Po seznámení s programem jsme vyrazili na spanilou jízdu po okolí Moravského krasu za asistence Policie ČR z Jedovnic. Multinky jely krásně za sebou a po příjezdu do kempu a zaparkování Multinek na parkovišti na louce pod bungalovy začalo soutěžní dopoledne, při kterém jsme měli možnost se pokochat nebo se svézt v Aerovce. Pro děti bylo připraveno společné malování. Následně byla pro všechny přichystána soutěž - tahání auta - veterána Fiat 500. Soutěže se zúčastnily tři kategorie: naši svalovci, zástupkyně něžného pohlaví, a nejmladší Multipláčci. Celkem nás tahalo 57 Multipláků a užili jsme si spoustu legrace. Poté jsme se odebrali se posilnit zaslouženým obědem. Po obědě nás čekal další program - multiplácký Karnevalový Rej. O půl druhé se sešlo neuvěřitelných 60 masek a začala zábava jak pro děti, tak i pro dospělé. Tancovalo se, zpívalo, bylo přichystáno občerstvení, popíjelo se pivko, byly nachystány odměny pro soutěžící. Mohli jsme nad kávou ochutnávat dobrůtky našich cukrářek a přitom hodnotit. Všichni si toto zábavné odpoledne nadmíru užili. Spokojenost jen zářila účastníkům z očí. Po celou dobu jsme se mohli vozit v Aerovce. V těsném konci Maškarního Reje nás přijela navštívit LMK Morava Vysočany a udělali nám přehlídku a přednášku modelářských letadýlek. Nad bungalovy se vznášely krásné modelářské stroje. Po večeři se členové klubu přesunuli na Valnou hromadu našeho Občanského sdružení a pro děti byla připravena večerní stezka odvahy.
V neděli nás ráno probudil silný déšť. Propršelo celé dopoledne a vlastně i odpoledne. Ale nevzdali jsme se. Po snídani jsme připravili soutěžní hry v kostýmech pro děti. Vzhledem k nepříznivému počasí jsme byli omezeni jen vnitřními prostory budovy. Bylo vytvořeno 7 stanovišť a naši Multipláčci mohli obcházet jednotlivé disciplíny, kde pro ně byla vždy připravena odměna. V poledne přišel čas na vyhodnocení soutěží, zhodnocení tohoto setkání a rozloučení. Naštěstí se našlo mnoho těch, co pomáhali uklízet a balit i v dešti, za což moc děkujeme. Po klidném obědě postupně Multinky odjížděly k domovům.

Ráda bych touto cestou poděkovala Vám všem kamarádům Multiplákům, kteří jste nám ochotně pomáhali. Další poděkování patří ZASTUPITELSTVU městyse Jedovnice, POLICII v Jedovnicích, LMK Morava Vysočany, kempu ATC Olšovec, Leoši Kletzlovi. A také děkujeme Vám všem za pohodový víkend a doufáme, že naše 14. podzimní setkání Vám utkví v paměti :o).

Lea a Petr Fabiánkovi


14. setkání Fiat Multipla Klubu ČR, o.s. se celkem zúčastnilo:
  • 48 Multinek (47 Multinek domácích a 1 Multinka ze Slovenska)
  • Celkový počet účastníků byl 171 osob, z čehož 106 dospělých a 65 dětí
Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
18.07.2012

Fiat People Cup x Carbonia Cup

To to letí, další Fiat People Cup již tradičně konaný v rámci Carbonia Cup na Mosteckém okruhu je za námi. A co vše se 5.7. 2012 stalo?

Více informací

Fiat People Cup v Mostě

Byl sváteční den, my jsme nezklamali a statečně a odhodlaně jsme vybojovali vítězství nejen ve Fiat People Cupu, ale i v Carbonia Cupu. Když se ohlédneme, můžeme říci, že jsme prožili nezapomenutelný den. Kde jinde vám může být po ránu zima, poté zmoknete, následně se přehřejete ve více jak třiceti stupních, v závěru dne zažijete průtrž, že by ani psa nevyhnal, a ve finále jedete v poklidném počasí zpět domů.

Co se týče jezdců, musím v rámci Fiat People Cupu pochválit zástupce značky Alfa Romeo, kteří se se svými vozy reprezentovali, jak se sluší a patří. Jejich účast byla následovná:

  • Tomáš Beneš (Elba) s vozem Alfa Romeo GT za tým Chevron Racing
  • Míša Tasevová (Myš) s vozem Alfa Romeo GTV za tým Unichip
  • Miroslav Stulír (Stu) s vozem Alfa Romeo 156 za tým Italauto Racing
  • Pavel Vrecník s vozem 159 za tým 2DS motorsport
  • Patrik Rambousek (Cepppp) s vozem Alfa Romeo 166 za tým Italauto Racing
  • Ivan Smirnov (Krtmoj) s vozem Alfa Romeo Mito za tým Fotr Racing
  • Lenka Turnhöferová s vozem Alfa Romeo Giulietta za tým Giuli rasi

Chtěla bych zmínit nezúčastněného Bernda Borýska, který podlehl svému těžkému zranění, tedy zlomené ruce, a nepodařilo se mu ji přemluvit ke spolupráci. Technické zázemí týmu bylo stejné jako v minulých závodech: mechanici Italauto Racing Venca Kameník, Honza a podpora Marcel, fotograf Jan Pružina - Giovanni Molla a Jitka. Toto zázemí se zřejmě do konce sezóny nezmění vzhledem k jejich týmovému úspěchu.

Ráno jsme vyrazili časně, i když o půl hodiny později oproti plánu, za doprovodu dalších dvou posádek se značkami vozů, kterým se v naších kruzích neříká auto :o)) - tedy nezávodní Mazda (jako fanoušek) a závodní Subaru (jako soupeř v rámci Carbonia Cupu).

Po příjezdu jsme doplnili potřebný materiál - helmy, pásy, rukavice, kombinézy a jako vždy bez problémů prošli technickou přejímkou. Začaly nám tréninky, seznámili se s dráhou a nacvičili stopu k závodu. Vše probíhalo hladce, až na jednu prasklou pneu u Stua, která byla jistě výsledkem zápalu boje ;o).

Kvalifikace byla boj, ale uspěli jsme, a každý si vydobyl pozici, kterou si zasloužil. A o to byl závod zajímavější. Elba s nejrychlejším vozem Fiat People Cupu se probojoval na přední posty. Já jsem se snažila pánům ujet a úkol byl splněn. Mirek se snažil držet za sebou Luboše Sázavu s BMW a neuvařit auto. Aby toho neměl Luboš Sázava s BMW málo, Ivan na něj dorážel ze zálohy. Prostě Alfa kam se podíváš.

Ke konci startovního pole se odehrával další souboj. Patrik dával do jízdy vše ve snaze probojovat se kupředu, a v okamžiku, kdy předjížděl Pavla, mu nevydržela technika a zaparkoval na trávníku, čímž vyřadil sám sebe. Hrdinou dne byl Elba, který uhájil své umístnění i přes prasklou pneu, s kterou vítězně dojel. Velikánská pochvala patří ženě závodu Lence, která závod statečně dojela.

Pro rekapitulaci ještě naše výsledky:

FIAT PEOPLE CUP

Kategorie B7
1. Tomáš Beneš (Elba) s vozem Alfa Romeo GT za tým Chevron Racing
2. Míša Tasevová (Myš) s vozem Alfa Romeo GTV za tým Unichip
3. Miroslav Stulír (Stu) s vozem Alfa Romeo 156 za tým Italauto Racing
4. Pavel Vrecník s vozem 159 za tým 2DS Motorsport
5. Patrik Rambousek (Ceppp) s vozem Alfa Romeo 156 za tým Italauto Racing
Kategorie B6
1. Ivan Smirnov ( Krtmoj) s vozem Alfa Romeo Mito za tým Fotr Racing
2. Lenka Turnhöferová s vozem Alfa Romeo Giulietta za tým Giuli rasi

CARBONIA CUP

Kategorie B4
2. Tomáš Beneš (Elba) s vozem Alfa Romeo GT za tým Chevron Racing
Kategorie B3
1. Míša Tasevová (Myš) s vozem Alfa Romeo GTV za tým Unichip
2. Miroslav Stulír (Stu) s vozem Alfa Romeo 156 za tým Italauto Racing

Těšíme se na vaši podporu a účast dne 2.9.2012 na další trati Slovakia Ring!

Komentáře

Přidat nový komentář



* Povinné položky
>